پیشنهاد پوشش بیمه ای پانسمان های نوین سوختگی

مدیر كل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اعلام كرد

پیشنهاد پوشش بیمه ای پانسمان های نوین سوختگی به گزارش مین فود، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران، نسبت به میزان هزینه کرد سازمان متبوع خود در حوزه سوختگی پاسخ داد.


به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، محمد اسماعیل کاملی در مورد هزینه های بیماران سوختگی زیر پوشش بیمه سلامت اظهار داشت: کلیه هزینه های بستری بیماران سوختگی (همانند سایر بیماری های دیگر) در قسمت بستری عادی، سوختگی و بخش مراقبت ویژه سوختگی (BICU) بر مبنای تعرفه مصوب هیات وزیران و با سهم سازمان ۹۰% (در برخی صندوق های بیمه ای دارای تخفیف بر مبنای مصوبه هیات دولت با سهم سازمان ۹۵ تا ۱۰۰ درصد) محاسبه و پرداخت می شود.
مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران اضافه کرد: تعرفه تخت سوختگی به ازای هر روز اقامت بیمار در قسمت سوختگی قابل پرداخت می باشد. همینطور تعرفه تخت ویژه سوختگی، BICU به ازای هر روز اقامت بیمار در قسمت ویژه سوختگی قابل پرداخت می باشد.
وی افزود: در سوختگی هایی که از پانسمان غیر نوین استفاده می شود جهت خدمات و لوازم مصرفی معادل ۱۲ درصد تعرفه تخت سوختگی در قسمت سوختگی و معادل ۴.۲ درصد تعرفه تخت ویژه سوختگی BICU پرداخت می شود. ضمن این که در سوختگی هایی که از پانسمان نوین استفاده می شود (نقره) هزینه خدمات و لوازم مصرفی برابر تعرفه مربوطه پرداخت می شود. پیشنهاد در تعهد قرار گرفتن سایر پانسمان های نوین به دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت کشور عرضه گردیده است.
بنابر اعلام سازمان بیمه سلامت، کاملی تصریح کرد: جهت انجام گرافت برای بیماران سوختگی، هزینه های در ارتباط با عمل جراحی گرافت و لوازم مصرفی مربوطه برابر تعرفه اعلامی پرداخت شده و در موارد سوختگی که بیمار متحمل هزینه های گزاف می شود به منظور جبران بخشی از هزینه های پرداخت از جیب بیمار، هزینه های پرداختی بیمار (فرانشیز پرداختی بیمار) با تائید کمیته استانی (صندوق بیماران خاص و صعب العلاج) در چارچوب هزینه خارج از ضوابط قابل پرداخت می باشد.




منبع:

1403/04/09
11:57:18
5.0 از 5
273
تگهای خبر: بیمار , بیماری , خدمات , سلامت
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۳ بعلاوه ۳
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است