از 58 ثانیه ی اثرگذار تا امید دیدار با وزیر فرهنگ!

از 58 ثانیه ی اثرگذار تا امید دیدار با وزیر فرهنگ! به گزارش مین فود، روز _ داخلی _ خانه: «نوجوان با عصبانیت و به سرعت از اتاق خارج می شود و دوان دوان بسمت پدر می رود و با دست ضربه محکمی به سرِ پدر می زند و باردیگر در حالیکه داد می کشد بسمت اتاق اش می رود. پدر درحالی که می خندد به دنبال او می رود و می گوید: «چیه بابا؟ بذار بوسِت کنم. کی تو رو زده که بابا رو می زنی؟». پسر باردیگر از اتاق خارج می شود و حالا بشدت پدر را در آغوش می کشد و با یکدیگر روی مبل می نشینند. پدر مدام قربان صدقه او می رود و پسر جای ضربه ای که به سرِ پدر زده را نوازش می کند.»


به گزارش مین فود به نقل از ایسنا، تمام این جملات شرح صحنه ی یک ویدیوی ۵۸ ثانیه ای با بازیگرانِ واقعی است که اینروزها در فضای مجازی وایرال شده است و افراد با نظراتی که اکثرا حاکی از قدردانی از صبر این پدر است، آنرا بازنشر می کنند. هرچند این نخستین باری نیست که یک ویدیو از این پدر و پسر منتشر می شود.
ابوالفضل یک راننده کامیون و پدر سبحان ۱۸ ساله نوجوان طیف شدید اوتیسم است که مدتی قبل ویدیویی از زندگی آنها در کانکسی پشت کامیون در فضای مجازی دست به دست می شد که سر انجام سبب شد تا خیرین با این دو نفر و زندگیِ پر از سختی آنها آشنا شده و به آنها کمک کنند. حالا هم این ویدیوی اخیر باردیگر تحسین کاربران فضای مجازی را بابت تمام تلاشِ ۱۸ ساله این پدر برانگیخته است. با این حال، اما از آنجاییکه طبق آمار از هر ۱۵۰ تولد در کشور، یک کودک مبتلا به اختلال اوتیسم به دنیا می آید، احیانا خانواده های زیادی هم وجود دارند که با مشکلاتِ این اختلال و مسائل در رابطه با آن دست و پنجه نرم می کنند، اما چون تصاویری از زندگی آنها در فضای مجازی پخش نمی گردد، کسی هم از آنها خبری ندارد.
اوتیسم یا درخودماندگی، نوعی اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی غیرطبیعی مشخص می شود و علت اصلی آن هنوز ناشناخته است. یک اختلال که تا همین یک دهه قبل تنها ۲ درصد جامعه در رابطه با آن آگاهی داشتند و در سالهای اخیر به مدد فرهنگسازی و حضور انجمن اوتیسم در برنامه های پرمخاطب آنتنِ صدا و سیما این آمار به حدود ۳۵ درصد رسیده است؛ یعنی چیزی حتی کمتر از نصف جامعه!
بر این اساس هنوز هم افراد طیف اوتیسم و خانواده هایشان با چالش ها و دغدغه های بسیاری مواجهند که بخش مهمی از آن با آگاهی بخشی به جامعه، انگ زدایی از این اختلال و فرهنگ سازی موثر توسط نهادی مانند وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آنهم ذیل تولیدات فرهنگی در قسمت های مختلف تصویری، تجسمی، نمایشی، سینمایی و... برطرف خواهد شد، هرچند به قول سعیده صالح غفاری _ مدیرعامل انجمن اوتیسم ایران _ این وزارت خانه کمتر به این بخش از وظایف خود در بابِ فرهنگسازی پرداخته است و اعضای انجمنِ مردم نهاد اوتیسم امیدوارند امکانِ دیداری با شخصِ وزیر فرهنگ فراهم گردد تا بتوانند در رابطه با مبحث مهم «فرهنگسازی» و ابزارهایی که این وزارت خانه برای این امر مهم در اختیار دارد، گفتگو کنند.

امثال سبحان کم نیستند
صالح غفاری که اعتقاد دارد انتشار فیلم هایی مشابه آن چه که پدر سبحان منتشر نموده است می تواند به فرهنگ سازی در رابطه با اختلال اوتیسم کمک نماید، در رابطه با این فیلم به ایسنا توضیح می دهد: فیلمی که به تازگی در فضای مجازی وایرال شده است در ارتباط با آقای ابوالفضل، پدر سبحان از نوجوانان طیف شدید اوتیسم است که چند وقت قبل هم ویدیوی دیگری از آنها وایرال شد که سبب معروف شدن او و پسرش شد. پدر سبحان با یک کامیون کار می کند و از آنجاییکه مادرش هم با آنها زندگی نمی کند، سبحان با کامیون پدرش شهر به شهر سفر می کرد. پس از انتشار ویدیوی اول، خیرین و سلبریتی های زیادی بخصوص از خارج از کشور کمک های مالی قابل توجهی به این پدر و پسر کردند.
سبحان و پدرش

منبع:

1403/08/04
12:08:02
5.0 از 5
18
تگهای خبر: برنامه , درد , زندگی , كانكس
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۲
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است