هشدار روند کاهشی مراجعه تهرانی ها برای اهدای خون

مدیركل انتقال خون استان تهران اعلام كرد

هشدار روند کاهشی مراجعه تهرانی ها برای اهدای خون به گزارش مین فود، مدیرکل انتقال خون استان تهران با هشدار نسبت به استمرار روند کاهش اهدای خون در پایتخت باتوجه به تعطیلات آخر شهریورماه و همین طور بازگشایی مدارس و دانشگاه ها، اظهار داشت: ادامه روند فعلی اهدای خون می تواند ذخایر خونی را تحت تاثیر قرار دهد.


دکتر سید منتظر شبر در گفت و گو با ایسنا، درباره میزان مراجعه تهرانی ها برای اهدای خون اظهار داشت: روند کاهش مراجعه برای اهدای خون در پایتخت ادامه دارد و روزهای نخست مهر ماه نیز مزید بر علت شده و مراجعه مردم برای اهدای خون را تحت تاثیر قرار داده است. باتوجه به وضعیت مراجعه برای اهدای خون، از مردم می خواهم که برای اهدای خون به پایگاه های خون مراجعه نمایند.
وی با اعلان اینکه میزان توزیع خون در مراکز درمانی نسبت به اهدای خون بیشتر است، توضیح داد: هم اکنون، توزیع واحدهای خون نسبت به اهدای خون بیشتر است؛ به نحوی که برآوردها بیان کننده این است میزان توزیع واحدهای خون در مراکز درمانی نسبت اهدای خون بصورت روزانه ۳۰۰ واحد بیشتر است.
مدیرکل انتقال خون استان تهران با اشاره به ضرورت مراجعه برای اهدای خون اظهار داشت: مراجعه برای اهدای خون یک امر لازم است و مردم نباید تصور کنند که اهدای خون یک امر فوق برنامه است. تمام افرادی که می توانند خون اهدا کنند در نظر داشته باشند که ممکنست در هر لحظه خود یا یک نفر از اعضاء خانواده آنها ممکنست به خون نیاز داشته باشد. اگر شرایط فعلی اهدای خون ادامه دار باشد ذخایر خونی تحت تاثیر قرارمی گیرد.
وی اشاره کرد: نکته مهم و اساسی این است که خون برای عمل های جراحی لازم است و هیچ جایگزینی ندارد.



منبع:

1403/07/05
12:17:38
5.0 از 5
269
تگهای خبر: برنامه , درمان
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۱
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است