نوشیدن آب احتمال سکته مغزی را کاهش می دهد

یافته محققان ایرلندی؛

نوشیدن آب احتمال سکته مغزی را کاهش می دهد مین فود: آیا می خواهید از سکته مغزی دور بمانید؟ آب بنوشید، نوشابه های گازدار مصرف نکنید و از مصرف نوشیدنی های میوه ای خودداری کنید.



به گزارش مین فود به نقل از مهر به نقل از مدیسن نت، «اندرو اسمیت»، محقق ارشد این پژوهش و استاد اپیدمیولوژی بالینی در دانشگاه گالوی ایرلند، اظهار داشت: «در حالی که فشار خون بالا مهم ترین عامل خطر است، خطر سکته مغزی می تواند بوسیله انتخاب سبک زندگی سالم در رژیم غذایی و فعالیت بدنی کم شود.»
وی در بیانیه خبری دانشگاه اضافه کرد: «به عنوان یک پزشک و به عنوان فردی که در مورد خطر سکته مغزی مطالعه کرده است، ما مردم را تشویق می نماییم که از مصرف نوشیدنی های گازدار و میوه ای اجتناب کنند یا مصرف آنها را به حداقل برسانند و بجای آن به نوشیدن آب روی آورند.»
این سفارش نتیجه یک مطالعه جهانی در مورد عوامل خطر سکته مغزی است. حدودا ۲۷۰۰۰ نفر در ۲۷ کشور جهان را شامل می شود که بالاتر از ۱۳۰۰۰ نفر نخستین سکته مغزی خودرا تجربه کردند.
سکته مغزی یک وضعیت جدی است که در آن خون رسانی به قسمتی از مغز قطع می شود که یا به سبب لخته شدن خون است یا خونریزی مغز.
تحقیقات جدید نوشیدنی های گازدار- همچون نوشیدنی های حاوی قند یا شیرین کننده های مصنوعی- را با ۲۲ درصد بیشتر خطر سکته مغزی مرتبط دانست.
محققان خاطرنشان کردند که خیلی از محصولاتی که به عنوان آبمیوه به بازار عرضه می شوند از کنسانتره تولید شده و حاوی مواد نگهدارنده و قندهای افزودنی است که ممکنست خطر سکته مغزی را افزایش دهد.
آبمیوه ها احتمال سکته مغزی را تا ۳۷ درصد می افزایند. این خطر با مصرف دو وعده یا بیش از این نوشیدنی ها در روز سه برابر می شود و زنان بیشترین خطر سکته مغزی خونریزی دهنده در رابطه با مصرف آبمیوه را داشتند.
اسمیت می گوید: «این موضوع در مورد همه آبمیوه ها صدق نمی نماید. آبمیوه های تازه به احتمال زیاد فوایدی را به همراه دارند، اما آبمیوه های بازاری تولید شده از کنسانتره، با مقدار زیادی قند اضافه شده و مواد نگهدارنده، ممکنست مضر باشند.»
وی در ادامه اضافه کرد: «تحقیقات ما نشان میدهد که احتمال سکته مغزی با مصرف بیشتر نوشابه های گازدار بیشتر می شود.»
نتایج نشان داد که مصرف کم قهوه خوب است، اما خطر سکته مغزی بعد از چهارمین فنجان ۳۷ درصد افزایش پیدا کرد. خبر برای چای خورها بهتر بود. نوشیدن سه تا چهار فنجان چای سیاه در روز خطر سکته مغزی را ۲۹ درصد می کاهد، در صورتیکه همین مقدار چای سبز با ۲۷ درصد کاهش خطر مرتبط می باشد.
در نهایت، وقتی صحبت از رفع تشنگی می شود، این واقعیت را در نظر داشته باشید: بنظر می رسد نوشیدن بالاتر از هفت فنجان آب در روز احتمال سکته مغزی ناشی از لخته شدن خون را کم می کند.

1403/07/16
12:29:19
5.0 از 5
104
تگهای خبر: آب , پزشك , تجربه , رژیم غذایی
این مطلب مین فود مفید بود؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
مین فود - رژیم غذایی minfood

اطلاعات



مین فود

مین فود یا غذای کمتر: رژیم غذایی

تماس با ما

روشهای تماس با مین فود از طریق ایمیل، شبکه های اجتماعی است
minfood.ir - حقوق مادی و معنوی سایت مین فود محفوظ است